ShowMyLife

Julgodis....

Tips&Idéer Permalink0
Dags för julbaket, jag har redan bakat lussekatter och snickerskaka (som jag dock har ätit upp..) och till helgen är det dags för pepparkakorna och nu i veckan, typ imorgon eller på torsdag ska jag försöka baka lite julgodis, hur mumsigt? Vad tycker ni ska vara på ett julgodis - bord? :) I need alla tips och råd och ska också försöka visa er vad jag kommer baka i år! :) 
 
Först och främst ska knäck vara på julbordet, hur gott? 
Min pappa brukar dock baka knäcken, det är väl rätt viktigt att tajma det rätt va? Så den varken blir för hård eller mjuk, svårt!!
 
Snickerskaka har på senare år för mig blivit självklar.. Denna gången när vi bakade gjorde vi mindre rutor så man istället kan ha det som snacks istället för kaka, hur bra? Det ska jag göra denna gången också, fast vet man vad som är i en snickerskaka vill man nog inte äta den, typ 100% sockerbomb!
 
 
NYHET! Denna ska jag göra detta år tänkte jag, Lakrits och Hallonbräck (från typ senaste Buffetidningen..) Men jag gillar inte lakrits så istället tänkte jag göra med nötter + hallon och vanlig choklad istället för vit choklad, hur gott? 
 
Recept: Lakrits- och hallonbräck
 
Så nu vill jag vet ALLA era tips!! Vad ska ni baka i år och massa recept såklart så ska jag välja ut någon mer och prova, hur gott? MUMS! 
Till top